Hírek
2012. Május 21. 14:01, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress
Többet kell fizetni a repülőjegyekért, ha az unión kívülre akarunk utazni

Jelentősen visszaesett azokon a repülési útvonalakon a forgalom, amelyeken eddig a Malév repült, illetve a kétoldalú légügyi egyezmények értelmében itteni szolgáltatóként csak az egykori légitársaság repülhetett.
Ezek Unión kívüli célállomások. Ez az állapot egy ideig még változatlan marad, ugyanis az útvonalakat csak abban az esetben veheti át új légitársaság, ha a Malév engedélyeinek visszavonása jogerőssé válik - írja a Magyar Hírlap.
Bonyolítja a helyzetet, hogy az új jogosítványokat magyar légitársaság veheti át. Járatbővítésre ugyanakkor olyan formán is lehet számítani, hogy a fogadó ország légitársasága indít a jelenleginél több repülőgépet. A Nemzeti Közlekedési Hatóság légügyi hatóságának illetékese azt közölte a lappal, a Malév helyét kitöltő társaságok új célállomásaikat vélhetően a következő menetrendi időszakban, azaz legkorábban októberben tudják majd meghirdetni. A hatóság, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az elmúlt évtizedekben megkötött összes kétoldalú egyezményt felülvizsgálja.
A gyakorlatban viszont addig hatalmas űr tátong a magyar polgári légi közlekedésben, ami megmutatkozik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalmában is. Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője azt mondta: a Malév februári leállása az EU-n kívüli célállomások esetében leginkább négy, jelentős forgalmú útvonalon éreztette hatását. Moszkvába, Kijevbe, Tel-Avivba és Isztambulba közlekedett a legtöbb utas Budapestről az EU-n kívüli célállomások esetében, és ezeken az útvonalakon a legnagyobb forgalmat a Malév bonyolította le. Mivel ezekben az esetekben nincs kijelölt magyar szolgáltató, csak a partner ország légitársasága maradt, amelyik vagy nem tud, vagy nem akar kapacitást bővíteni. A repülőtéri forgalomban ez úgy mutatkozik meg, hogy csökkent az utasszám – ha ez az állapot egy évig a jelenlegi szinten maradna, a négy város esetében kétszázezer utassal csökkenne a forgalom –, a jegyárak pedig a Malév leállása óta, mivel nincs verseny a légitársaságok között, harminc százalékkal emelkedtek. Ugyanakkor olyan útvonalakra, amelyeket eddig csak a Malév repült, nem „jelentkezett” más légitársaság.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 22. 08:21, szombat | Belföld
Nagy Márton: az élelmiszerárak csökkentéséért dolgozunk!
Az élelmiszerárak csökkentéséért dolgozunk! - közölte a nemzetgazdasági miniszter a közösségi oldalán, hozzátéve: pénteken egyeztetett az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) képviselőivel az élelmiszerárak alakulásáról.
2025. Február 22. 08:17, szombat | Belföld
Orbán Viktor szerint nagy löketet kaphat a magyar gazdaság
Magyarország a békére vette fel a lapot - mondta a miniszterelnök pénteken a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában
2025. Február 21. 08:10, péntek | Belföld
Megkezdődött a trieszti, magyar adriai kikötő építése
Megkezdődött a trieszti magyar kikötő építése, a kormányt a gazdasági racionalitás vezette, amikor 2018-ban a beruházás mellett döntött -
2025. Február 20. 08:00, csütörtök | Belföld
Orbán Balázs szerint Orbán Viktor előre megmondta
Fejvesztett kapkodás indult az európai vezetők között, pedig minden a forgatókönyv szerint alakul, csak nem az ő forgatókönyvük szerint, hanem Orbán Viktor forgatókönyve szerint