Hírek
2021. Június 10. 16:13, csütörtök |
Külföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Több százmillió euró kártérítést fizetnek a Volkswagen csoport volt vezetői a cégnek

Rekord nagyságú összeget, csaknem 300 millió eurót fizet a Volkswagen (VW) csoport dízelbotrányával okozott károk miatt a német autógyártó társaságnak Martin Winterkorn volt vezérigazgató és három társa
- jelentették szerdán német hírportálok.
A VW kártérítési követeléséről kötött peren kívüli megállapodás szerint 288 millió euró (100 milliárd forint) jár a cégnek.
Martin Winterkorn 11,2 millió eurót fizet, Rupert Stadler, az Audi volt vezérigazgatója 4,1 millió eurót, Wolfgang Hatz, a Porsche volt vezérigazgatója 1,5 milliót, Stefan Knirsch, az Audi volt fejlesztési vezetője pedig egymillió eurót.
A fennmaradó mintegy 270 millió eurót az egykori beosztásukhoz kapcsolódó biztosítási konstrukciók - vezető tisztségviselők felelősségbiztosítása (D&O )- révén fedezik.
Ez a D&O típusú biztosítások németországi történetének legnagyobb szabású megállapodása.
A megállapodás nem érinti a dízelbotrány miatt Winterkorn és más volt VW-vezetők ellen indított büntetőeljárásokat.
A volt vezérigazgató ellen például még 2019-ben emeltek vádat, az ügyészség szerint a törvényi kötelezettségek megszegésével szándékosan túl későn tájékoztatta a részvényeseket a dízelbotrányból fakadó milliárd eurós nagyságrendű költségekről, amivel törvénytelenül befolyásolta a társaság részvényének árfolyamát.
Rupert Stadlert a többi között csalással vádolják. A 2020-ban indított per vádirata szerint legkésőbb a VW dízelbotrányának kirobbanása révén, 2015 szeptemberében tudomást szerzett a dízelmotoroknál alkalmazott manipulációról, mégis utasítást adott az érintett gyártmányok forgalmazására, illetve nem akadályozta meg értékesítésüket.
A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a vállalatcsoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az érintett csaknem 11 millió járműből 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.
A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 22. 08:17, szombat | Külföld
Donald Trump: Zelenszkijre nincs igazán szükség az ukrajnai háború lezárását célzó tárgyalásokon
Volodimir Zelenszkij ukrán elnökre nincs igazán szükség az ukrajnai háború lezárását célzó tárgyalásokon -
2025. Február 19. 07:36, szerda | Külföld
Kreml: Vlagyimir Putyin kész tárgyalni Volodimir Zelenszkijjel
Vlagyimir Putyin orosz elnök kész tárgyalni ukrán hivatali partnerével, Zelenszkijjel is, de utóbbi legitimitása hivatali idejének lejárta miatt megkérdőjelezhető - jelentette ki Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője újságíróknak.
2025. Február 18. 08:02, kedd | Külföld
Ukrán elnök: Ukrajnát nem hívták meg a szaúdi orosz-amerikai tárgyalásokra, ezért nem fogadja el az eredményét
Ukrajna nem tudott róla, így nem is vesz részt a valószínűleg Szaúd-Arábiában megrendezendő amerikai-orosz tárgyalásokon, és nem ismer el semmilyen megállapodást Ukrajnáról Kijev részvétele nélkül
2025. Február 15. 08:24, szombat | Külföld
Zelenszkij: amíg Ukrajna nem NATO-tag, másfél milliós hadseregre van szüksége
Ukrajnának, amíg nem csatlakozik a NATO-hoz, 1,5 milliós hadseregre van szüksége ahhoz, hogy ellenálljon Oroszországnak