Hírek
2024. November 10. 08:00, vasárnap |
Külföld
Forrás: MTI
Tízmilliárd dolláros nagyságrendben költöttek politikai reklámokra a 2024-es amerikai választáson a jelöltek és szervezeteik

Megközelítette a tizenegy milliárd dollárt a 2024-es amerikai elnökválasztás teljes kampányreklám-költése - derül ki az amerikai politikai reklámok figyelésével foglalkozó AdImpact nevű szervezet szombaton kiadott összegzéséből.
Kamala Harris, illetve előtte Joe Biden politikai kampányreklámjainak értéke 880 millió dollár volt, míg Donald Trump teljes elnökválasztási kampánya során ennek kevesebb mint felét, 425 millió dollárt fordítottak hirdetésekre.
Ezen kívül a demokrata párti elnökjelölti kampányra külső szervezetek további 1,8 milliárd dollárt költöttek, míg a republikánus választási hadjáratra 1,4 milliárd dollárt fordítottak a párthoz tartozó külső csoportok.
Az elnökválasztással egy időben tartott kongresszusi választáson a felsőház, azaz a szenátus 33 tagjának megválasztását összesen 2,6 milliárd dollár értékű kampányhirdetés kísérte, amiből 1,4 milliárd dollárt a demokrata, míg 1,2 milliárdot a republikánus jelöltekre költötték a pártok, illetve kapcsolódó szervezetek.
A legdrágább szenátusi verseny Ohio állam szenátori pozíciójáért zajlott, ami 538 millió dollárba került, és a republikánus jelölt Bernie Moreno győzelmét hozta a 6 éven keresztül hivatalban lévő demokrata Sherod Brown-nal szemben.
A Kongresszus alsóháza, a képviselőház 435 tagjának megválasztása érdekében a két párt színeiben induló jelöltek összesen 1,7 milliárd dollárnyi reklámot tettek közzé, amiből 940 millió dollár a Demokrata Párt és szervezetei, míg 760 millió a Republikánus Párt, vagy pártokhoz közel álló külső szervezetek kasszáját terhelte.
A 2024-es amerikai választásokon számos térségben tartottak helyi választásokat különböző pozíciókra, amelyek reklám-költségvetése összesen 2,9 milliárd dollár volt. A legtöbbet, 122 milliót Floridában, a marihuána fogyasztásának legalizálásáról szóló népszavazás kampányára költötték a kezdeményezés támogatói és ellenzői.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 22. 08:17, szombat | Külföld
Donald Trump: Zelenszkijre nincs igazán szükség az ukrajnai háború lezárását célzó tárgyalásokon
Volodimir Zelenszkij ukrán elnökre nincs igazán szükség az ukrajnai háború lezárását célzó tárgyalásokon -
2025. Február 19. 07:36, szerda | Külföld
Kreml: Vlagyimir Putyin kész tárgyalni Volodimir Zelenszkijjel
Vlagyimir Putyin orosz elnök kész tárgyalni ukrán hivatali partnerével, Zelenszkijjel is, de utóbbi legitimitása hivatali idejének lejárta miatt megkérdőjelezhető - jelentette ki Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője újságíróknak.
2025. Február 18. 08:02, kedd | Külföld
Ukrán elnök: Ukrajnát nem hívták meg a szaúdi orosz-amerikai tárgyalásokra, ezért nem fogadja el az eredményét
Ukrajna nem tudott róla, így nem is vesz részt a valószínűleg Szaúd-Arábiában megrendezendő amerikai-orosz tárgyalásokon, és nem ismer el semmilyen megállapodást Ukrajnáról Kijev részvétele nélkül
2025. Február 15. 08:24, szombat | Külföld
Zelenszkij: amíg Ukrajna nem NATO-tag, másfél milliós hadseregre van szüksége
Ukrajnának, amíg nem csatlakozik a NATO-hoz, 1,5 milliós hadseregre van szüksége ahhoz, hogy ellenálljon Oroszországnak