Hírek
2019. Május 17. 07:19, péntek |
Belföld
Forrás: mti
Nőtt az irányított légi járatok száma az első negyedévben

A HungaroControl adatai szerint a magyar légtérben 5,68 százalékkal nőtt az első negyedévben az irányított repülőgépek száma, a növekedés melletti légtérkapacitás szűkítés járatonként fél percnél kevesebb késést okozott.
Szepessy Kornél vezérigazgató csütörtökön sajtótájékoztatón ismertette: az első negyedévben a szolgálat 240 ezer légi járatot irányított, 5,68 százalékkal többet, mint 2018 azonos időszakában, és most először kését is okozott, 0,28 percest járatonként. Előrejelzése szerint a nyári menetrendi időszakban a légi irányítás miatt átlagosan járatonként fél perc késés keletkezhet, kevesebb az Európai Unió területén várható 0,7 percnél.
A légtér kapacitását azért csökkentették, hogy elkerülhető legyen az irányítókra nehezedő extrém forgalomterhelés - tájékoztatott.
Magyarország felett a Perzsa-öböl menti légitársaságok járatszáma jelentősen csökkent, ahogy kevesebb járatot közlekedtetett a Lufthansa-csoport és az Air France is, nőtt viszont az orosz járatok száma. A HungaroControl által kezelt koszovói magas légtérben áprilisban több mint tízezer járat közlekedett, 48 százalékkal több, mint tavaly áprilisban - tette hozzá Szepessy Kornél.
A vezérigazgató hangsúlyozta, elkerülhetőek lennének a késések, ha az európai légi forgalmat szervező Eurocontrol pontosabb adatokat szolgáltatna. Példaként említette, hogy 2018-ban a becsült forgalom kétszeresét kellett irányítania a HungaroControlnak.
A megoldás az lenne, ha a légitársaságok közölnék, mekkora flottával és mely útvonalakon repülnek majd, de a cégek a versenyhelyzetre hivatkozva nem adják ki ezeket az adatokat - mutatott rá a vezérigazgató. Ebben a helyzetben csak az irányítóképzés fokozásával és innovációval lehet csökkenteni a késéseket - vélekedett, megjegyezve: a légi cégek pár hét alatt képesek új járatot indítani, ugyanakkor egy irányító kiképzése 2 évet vesz igénybe.
Ebben a helyzetben Szepessy Kornél elmondása szerint a többi szolgáltató is igyekszik minél több forrást kutatás-fejlesztésre fordítani, hogy az irányító rendszerek megújításával javítsák a hatékonyságukat. A HungaroControl ebből a szempontból jó helyzetben van, mert évekkel ezelőtt saját K+F szekciót hozott létre, amely elkezdte a magyar forgalomirányító rendszer modernizálását.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 22. 08:21, szombat | Belföld
Nagy Márton: az élelmiszerárak csökkentéséért dolgozunk!
Az élelmiszerárak csökkentéséért dolgozunk! - közölte a nemzetgazdasági miniszter a közösségi oldalán, hozzátéve: pénteken egyeztetett az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) képviselőivel az élelmiszerárak alakulásáról.
2025. Február 22. 08:17, szombat | Belföld
Orbán Viktor szerint nagy löketet kaphat a magyar gazdaság
Magyarország a békére vette fel a lapot - mondta a miniszterelnök pénteken a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában
2025. Február 21. 08:10, péntek | Belföld
Megkezdődött a trieszti, magyar adriai kikötő építése
Megkezdődött a trieszti magyar kikötő építése, a kormányt a gazdasági racionalitás vezette, amikor 2018-ban a beruházás mellett döntött -
2025. Február 20. 08:00, csütörtök | Belföld
Orbán Balázs szerint Orbán Viktor előre megmondta
Fejvesztett kapkodás indult az európai vezetők között, pedig minden a forgatókönyv szerint alakul, csak nem az ő forgatókönyvük szerint, hanem Orbán Viktor forgatókönyve szerint