Hírek
2020. Október 22. 18:09, csütörtök |
Külföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Némileg változott a világ legértékesebb márkáinak toplistája

Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.
A 100 vállalatot rangsoroló "Best Global Brands" globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, 38 százalékkal több a tavalyinál.
A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt. A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke 1 százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent.
A tavaly hatodik Samsung az ötödik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett. A tavaly ötödik Coca-Cola a hatodikra csúszott vissza, márkaértéke 10 százalékkal, 56,9 milliárd dollárra mérséklődött.
Nincs változás a következő négy helyen: 7. a Toyota (az 51,6 milliárd dolláros márkaértéke 8 százalékkal esett) a 8. a Mercedes-Benz (a 49,3 milliárd dolláros márkaértéke 3 százalékkal cöskkent), a 9. a McDonald's, (a 42,8 milliárd dolláros márkaértéke 6 százalékkal esett vissza) és a 10. a Disney 40,8 milliárd dollár márkaértékkel, ami 8 százalékkal alacsonyabb tavalyhoz képest.
Ez a tíz cég adta a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének a felét.
A százas listára először került fel az Instagram (19. helyezéssel, 26,1 milliárd dolláros márkaértékkel), a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár).
A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre, márkaértéke 52 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről, márkaértéke 41 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett.
Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, amely rögtön a 40. helyre került 12,8 milliárd dolláros márkaértékkel.
Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepelt a százas listán, a tavaly az ágazatot egyedüliként képviselő, 97. helyen álló Shell is búcsút mondott.
A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami 9 százalékkal több tavalyhoz képest.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 22. 08:17, szombat | Külföld
Donald Trump: Zelenszkijre nincs igazán szükség az ukrajnai háború lezárását célzó tárgyalásokon
Volodimir Zelenszkij ukrán elnökre nincs igazán szükség az ukrajnai háború lezárását célzó tárgyalásokon -
2025. Február 19. 07:36, szerda | Külföld
Kreml: Vlagyimir Putyin kész tárgyalni Volodimir Zelenszkijjel
Vlagyimir Putyin orosz elnök kész tárgyalni ukrán hivatali partnerével, Zelenszkijjel is, de utóbbi legitimitása hivatali idejének lejárta miatt megkérdőjelezhető - jelentette ki Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője újságíróknak.
2025. Február 18. 08:02, kedd | Külföld
Ukrán elnök: Ukrajnát nem hívták meg a szaúdi orosz-amerikai tárgyalásokra, ezért nem fogadja el az eredményét
Ukrajna nem tudott róla, így nem is vesz részt a valószínűleg Szaúd-Arábiában megrendezendő amerikai-orosz tárgyalásokon, és nem ismer el semmilyen megállapodást Ukrajnáról Kijev részvétele nélkül
2025. Február 15. 08:24, szombat | Külföld
Zelenszkij: amíg Ukrajna nem NATO-tag, másfél milliós hadseregre van szüksége
Ukrajnának, amíg nem csatlakozik a NATO-hoz, 1,5 milliós hadseregre van szüksége ahhoz, hogy ellenálljon Oroszországnak