Hírek
2016. Május 05. 07:56, csütörtök |
Életmód
Forrás: mti
Nagy különbségek vannak a háztartások egészségügyi kiadásaiban
Nagy különbségek vannak a háztartások egészségügyi kiadásaiban - írta a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Magyarország 2015 című kiadványában.
A KSH adatai szerint 2014-ben a háztartások éves kiadásaik 4,9 százalékát, 44 771 forintot adtak ki az egészségükre egy főre vetítve. Ennek legnagyobb hányadát (70 százalék) a gyógyszerek, gyógyáruk vásárlása tette ki, az összes kiadás 14 százalékát a járóbeteg-ellátásban, 3,5 százalékát a kórházi ellátásban költötték el.
A jövedelmi helyzet erőteljesen meghatározza az egészségre fordított összeg nagyságát: míg a társadalom leggazdagabb ötödébe tartozók az átlag 170 százalékát, addig a legszegényebb ötödbe tartozók a 32 százalékát költötték e célra.
Vélhetően a jövedelmi különbségek magyarázzák a településtípusok és a régiók közötti különbségeket is. Budapesten az átlag 133 százalékát, a községekben a 80 százalékát tették ki az egészségre fordított kiadások. A legtöbb pénz Közép-Magyarországon (115 százalék), a legkevesebb Észak-Magyarországon (77 százalék) és az Észak-Alföldön (83 százalék) jutott az egészségre.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Január 18. 09:33, szombat | Életmód
Energiaügyi Minisztérium: 300 ezer fölé növeli a kisebb napelemes rendszerek számát a Napenergia plusz program
A december-januári véghajrában további majdnem 750 támogatási kérelem érkezett be a népszerű zöldenergia támogatásra.
2025. Január 17. 07:50, péntek | Életmód
Trump filmügyi nagykövetté nevezte ki Sylvester Stallone-t, Mel Gibsont és Jon Voight-ot
Donald Trump leendő elnök Hollywoodért felelős különleges megbízottá nevezte ki Sylvester Stallone, Mel Gibson és Jon Voight színész-rendezőket csütörtökön.
2025. Január 16. 08:13, csütörtök | Életmód
Joe Biden biztonsági kockázatok miatt betiltja a kínai és az orosz technológiák beépítését járművekbe
2025. Január 15. 07:54, szerda | Életmód
NMHH: közösségi média nélkül ma már szinte lehetetlen érvényesülni
Platformizálódott a magyar kommunikációs tér, így napjainkban nehezen érvényesülhetnek azok a piaci vagy közéleti szereplők, amelyek nincsenek jelen a közösségi médiában