Városlista
2024. november 22, péntek - Cecília

Hírek

2013. Október 30. 13:35, szerda | Sport
Forrás: InfoVáros | -Hajósi Miklós-

Gyorsuló tempóval a Mecsek Rally-n.

Gyorsuló tempóval a Mecsek Rally-n.

Dynamic Rally Team - 47. Mecsek Rallye. 2013.11.08-09.
Lángi Attila - Toma József. BMW Z4 M. Riport Lángi Attila autóversenyzővel a 47. Mecsek Rallye előtt.

2013 november elején rendezik meg a Mecsek rally-t.

Ahol te, ha jól tudom egy ráncbaszedett (Ribanc nevű) autóval fogsz rajthoz állni hűséges nyavigátorddal Csimpikével.

- Igen, egy minden pontjában átgondolt, szerkezetileg többszörösen túlbiztosított autóval állunk rajthoz, amin még azokat a pontokat is átértékeltük, átszerkesztettük amelyekkel SOHA nem volt probléma még. A "hölgy" nevéről még nem tudok nyilatkozni, de mivel már mindjárt 9 hónapja rója a pályákat, mecsekre mindenképp el lesz nevezve, mert a sértődöttségéből adódott széteséseinek még a lehetőségét is szeretnénk elkerülni! A ribanc név biztosan nem végleges, már csak a szalonképtelensége miatt sem.

Mit is tudhatunk a megújult BMW Z4M-ről? Miért is volt rá szükség?

- Az első futóműben átkerült a "gyári" helyére a stabilizátor bekötő, a hátsó futóműnek meg lett hosszabbítva az útja, nagyon sok pont lett leerősítve, köztük olyan dolgok is, amikkel sose gondoltam hogy foglalkozni kell, de a Lábatlan - Bajna szakaszon lévő ugratón kimozdult a helyéről a motor, ami miatt a motortartó konzol jelentős átalakításon esett át, kiesett a hűtő, aminek a gyári fém tartókonzolja szintén meg lett erősítve, emeltünk kb 1,5 cm-t a hasmagasságon és jelentősen puhítottunk a lengéscsillapítókon, amitől sokkal kezesebb lett a járgány úgy hogy a sima úton elérhető kanyartempónk nem romlott, viszont ha dobálós gödrös szakaszon nézzük sokkal szebben oldja meg a problémákat. Most talán először érződik komoly változás az autó stabilitásán, nem is értem miért nem az elején szórakoztunk ezzel, de hát késve lett kész a szezonra az autó, és sok más dologgal kellett még foglalkoznunk. Tehát egy rövid mondatban leírva: a változtatások szükségessé váltak a gyorsuló tempó miatt, és azért hogy minden körülmények között mi vezessük az autót, ne csak ő utaztasson minket. Ez nagyon fontos mert így bátrabban tudunk menni, hogy nem az úton maradás a cél, hanem a gyors közlekedés a versenyen!

Pénteken kettő és vasárnap 5 gyors vár majd rátok. Ismerő vagy ismeretlen pályák ezek számotokra és hány pályabejárásból lehet majd jól felírni?

- Péntek két esti gyors, vasárnap a vége is lehet hogy belenyúlik a sötétbe. Lámpákra és azok helyes beállítására igen nagy szükségünk lesz! A pályák nem annyira ismerősek, van olyan amin, vagy egy részén már mentünk, de én köztudottan rossz vagyok a pályákra emlékezésből, úgyhogy egy tökéletes közeli itiner megírása a cél, és akkor nem lehet baj! Ha valahol olyan dolog kerül bele ami nem megoldható a felírás szerint, akkor még ha simán megoldódik is, biztosan jelentős bizalomvesztést okoz, Az pedig rányomja a bélyegét a tempónkra! Tehát annyiszor megyünk majd a gyorsokon ahányszor csak lehetőségünk lesz rá, és időnk engedi.

A gyorsasági szakaszok mellett etap is lesz bőven. Ez mennyire általános? Sok vagy kevés az etap vagy a gyors kilométere?

- Gyorsaságiból 139,45 km egészen átlagosnak mondható és a 412,14 km össztáv is úgy gondolom teljesen elfogadható. Mondjuk én jobban örülnék ha a verseny kilométer több lenne, de tudom hogy ez nagyon jó verseny lesz egy felejthetetlen szurkolótáborral megfűszerezve, mert mikor errefelé versenyzünk mindig nagy hangulat van a pályák szélén ( is ). Remélem most is olyan sokan lesznek a hideg idő ellenére is!

Híres szakaszokon lesznek a gyorsok, mint Mecsekpölöske, Árpádtető. Vannak-e emlékeitek ezekről a gyorsokról? Akár más versenyzők által.

- A híres szakaszokból semmilyen emlékem nincs, mint mondtam biztos, hogy egy részükön már versenyeztem, volt amin nézőként voltam a 90-es évek elején, de kb. ennyi.

Ha már egyben a vas, akkor mi is a cél ezen a versenyen?

- Ha a technika engedi, amiben 1000% biztos vagyok, akkor mindenképpen szeretnék jól menni, jó lenne már megfelelő helyén menni az autóval, amire most már minden esély meg is van, meg hát a 2014 év miatt ennek már nagyon itt volna az ideje! Semmiképpen nem szeretnénk fejleszteni télen, már csak egy darabokra szedéses revízióban és fényezgetésekben gondolkozok. Úgyhogy egy jó autóval nagyon tisztes helytállás a cél. Ennek a versenynek lesz egy két olyan szakasza ahol igen jó csúcssebességet lehet produkálni, kíváncsian várjuk mire lesz ez elég. Mindenesetre mi már nagyon várjuk!

Támogatóink segítségét köszönjük!

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 20. 07:49, szerda | Sport

Michelisz: a három bajnoki címemből ez a legértékesebb

Michelisz Norbert, a túraautó világsorozat idei bajnoka szerint a három eddigi elsősége közül a mostani a legértékesebb, mert úgy érte el, hogy az idény második felében nem az ő autója volt a leggyorsabb a mezőnyben.

2024. November 20. 07:46, szerda | Sport

Magyar-német - Rossi: megérdemelt ez a döntetlen

Marco Rossi szövetségi kapitány megérdemeltnek nevezte a magyar labdarúgó-válogatott által elért 1-1-es döntetlent a csoportelső németek ellen a Nemzetek Ligája utolsó fordulójában.

2024. November 20. 07:41, szerda | Sport

Magyar-német - Szoboszlai utolsó pillanatban lőtt büntetője egy pontot ért

A magyar labdarúgó-válogatott 1-1-s döntetlent játszott kedden a Puskás Arénában a német csapattal a Nemzetek Ligája élvonalának utolsó fordulójában.

2024. November 19. 07:44, kedd | Sport

Magyar-német - Rossi: az ellenfelünk Európa második legjobb válogatottja

Marco Rossi szövetségi kapitány szerint a magyar labdarúgó-válogatott keddi ellenfele, a német csapat Európa második legjobbja, ezért nem fog kísérletezni a Nemzetek Ligája utolsó fordulójában.