Hírek
2024. Augusztus 03. 08:53, szombat |
Belföld
Forrás: MTI
Felmérés: Az ügyfelek túlnyomó többsége elégedetten távozott a kormányablakokból

Az ügyfelek túlnyomó többsége elégedetten távozott a kormányablakokból az ügyintézést követően.
A kérdőívet kitöltők 86 százaléka elégedett a kormányzati ügyfélszolgálatok szolgáltatásaival, 79 százalékuk szerint pedig az elmúlt időszakban javult az ügyintézés színvonala - derült ki a legutóbbi elégedettségi felmérésből, amely részleteit szombaton közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) az MTI-vel.
A közlemény szerint a KTM és a kormányhivatalok folyamatosan figyelemmel kísérik a kormányablakok által biztosított szolgáltatást és az ügyfelek visszajelzéseire támaszkodva biztosítják a szolgáltatások folyamatos fejlesztését.
Az ügyfelek a kormányablakokban szerzett tapasztalataikat 2021 óta már nem papíron, hanem egy online ügyfél-elégedettségi kérdőív kitöltésével oszthatják meg az üzemeltetőkkel, a visszajelzéseket a szaktárca időről-időre ki is elemzi - írták.
A legfrissebb mérések szerint 2024 első felében a kormányablak ügyfelek több mint 76 százaléka teljes mértékben elégedett, 9 százaléka pedig elégedett volt az ügyintézés minőségével, ami hasonló az előző évi adathoz.
A válaszolók 86 százaléka elégedett volt az ügyintézéssel és az azt megelőző várakozással töltött idő mértékével is, ezt alátámasztja, hogy a sorszámhúzó rendszerből kinyert adatok alapján az ügyfelek a sikeres ügyintézést megelőzően átlagosan 30 percnél is kevesebbet töltenek a kormányablakokban - tették hozzá.
Úgy folytatták, hogy a kormányablakba betérő ügyfelek legalább 83 százaléka a hivatali ügyintézés során az ügyintéző segítőkészségét, szakértelmét és gyorsaságát tartja a legfontosabbnak, hátrébb sorolva olyan szempontokat, mint mondjuk az nyitvatartási idő vagy a tisztaság.
A részvevők 89 százaléka elégedett volt az ügyintézők szakszerűségével - emelték ki.
A KTM továbbra is arra biztatja az ügyfeleket, hogy a visszajelzéseikkel segítsék a szolgáltatások fejlesztését.
Az ügyfél-elégedettségi kérdőívet az ügyfelek a kormányablakokban kihelyezett QR-kódok segítségével, illetve a kormanyhivatal.hu honlapon érik el.
A felmérés január 1. és június 30. közötti időszakra vonatkozik, és országosan 3430 ügyfél visszajelzése alapján készült.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 22. 08:21, szombat | Belföld
Nagy Márton: az élelmiszerárak csökkentéséért dolgozunk!
Az élelmiszerárak csökkentéséért dolgozunk! - közölte a nemzetgazdasági miniszter a közösségi oldalán, hozzátéve: pénteken egyeztetett az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) képviselőivel az élelmiszerárak alakulásáról.
2025. Február 22. 08:17, szombat | Belföld
Orbán Viktor szerint nagy löketet kaphat a magyar gazdaság
Magyarország a békére vette fel a lapot - mondta a miniszterelnök pénteken a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában
2025. Február 21. 08:10, péntek | Belföld
Megkezdődött a trieszti, magyar adriai kikötő építése
Megkezdődött a trieszti magyar kikötő építése, a kormányt a gazdasági racionalitás vezette, amikor 2018-ban a beruházás mellett döntött -
2025. Február 20. 08:00, csütörtök | Belföld
Orbán Balázs szerint Orbán Viktor előre megmondta
Fejvesztett kapkodás indult az európai vezetők között, pedig minden a forgatókönyv szerint alakul, csak nem az ő forgatókönyvük szerint, hanem Orbán Viktor forgatókönyve szerint