Hírek
2015. Június 18. 08:41, csütörtök |
Helyi
Forrás: Klebelsberg Inétzményfenntartó Központ
Egymástól tanulnak a tanárok a KLIK új kezdeményezése révén
A pályázaton kiválasztott Mentoráló intézmények saját, mintaértékű pedagógiai módszereiket osztják meg a többi oktatási intézménnyel, segítve azok oktató-nevelő munkáját, Tamásiban is.
Az ország több száz iskoláját bevonó programot a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a „Köznevelés az iskolában” projekt keretében indította el. Tolna megyében tizenhárom intézmény módszertani modelljeit érhetik el az érdeklődő iskolák.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a „Köznevelés az iskolában” című európai uniós projektjének egyik elemeként összegyűjtötte azokat az általános és középiskolákat, amelyek mintaértékű pedagógiai modellel rendelkeznek. Rengeteg példa van ugyanis országszerte olyan oktatási-nevelési módszerekre, irányzatokra, amelyekkel az alkalmazó iskolák jelentős eredményeket tudnak felmutatni. A KLIK célja a mentoráló intézményi program elindításával ezeknek a helyben már bevált, régóta alkalmazott eljárásoknak az elterjesztése volt. Alkalmazásuk ugyanis hathatós segítséget tud nyújtani minden állami iskolának az oktatás-nevelési eszköztáruk fejlesztéséhez.
A Mentoráló intézmények havi rendszerességgel kínálnak óralátogatási lehetőséget és szerveznek műhelymunkákat, amelyeken bármely érdeklődő pedagógus részt vehet. Emellett tanácsokat is adnak a már bevált eljárások más iskolák napi gyakorlatába történő átültetéséhez. Mindezekkel a KLIK egy olyan szakmai párbeszéd elindítására törekszik, amelynek eredményeképpen a legjobb pedagógiai gyakorlatok a lehető legszélesebb körben elterjedhetnek. Ez alapvetően a gyerekek érdeke is, hiszen ezek a sikeres módszerek nem csak versenyképesebb tudással vértezik fel őket, hanem érdekesebbé, élményközpontúbbá is teszik az iskolai munkát. A modellprogramokat jegyző pedagógusok ugyanis évek alatt alakították ki a módszereiket, felhasználva ehhez nem csak az eredményességgel kapcsolatos tapasztalataikat, hanem a gyerekektől érkező visszajelzéseket is.
Tolna megyében 13 általános és középiskola összesen 16 módszertani modelljét ismerhetik meg és vehetik át az érdeklődő pedagógusok.
Mediációval segítik a diákok közötti konfliktusok megoldását a Szent László Szakképző Iskola és Kollégium Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményében. A tamási intézmény modelljének lényege, hogy az érintettek szembesülnek az okozott érzelmi vagy anyagi károkkal, felmérik és felfogják a tettük következményeit és segítenek azokat helyreállítani. A mediáció alkalmazása óta kevesebb az agresszió és a fegyelmi ügy, a vitákat lezáró kölcsönös megállapodásokat a diákok betartják. Ezáltal fejlődik személyiségük és erősödik felelősségtudatuk.
Geometriai szerkesztőprogramokat, konstrukciós játékokat és saját készítésű modelleket használnak a Tamási Általános Iskola és Gimnázium Béri Balogh Ádám Gimnáziumában. Az egyszerűnek és játékosnak tűnő feladatok a nyolcosztályos gimnázium alsóbb évfolyamain kiválóan megalapozzák az összetettebb matematikai problémák megoldásának képességét.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 18. 14:36, hétfő | Helyi
A Coop ismét az állami gondoskodásban nevelkedő gyermekeket segíti
Közel 8 tonnányi sajátmárkás élelmiszer adomány érkezett Tolna vármegyébe.
2024. November 18. 09:47, hétfő | Helyi
Karácsonyi rajzpályázatot hirdet a Tamási Művelődési Központ
A Tamási Művelődési Központ rajzpályázatot hirdet óvodás és iskolás gyermekek részére, „A karácsony akkor szép, hogyha fehér hóba lép” címmel.
2024. November 13. 10:09, szerda | Helyi
Emléknapokat szerveznek Gyugyi László műgyűjtő tiszteletére Pécsen
Gyugyi László 1933-ban Tamásiban született, a pécsi Zsolnay-gyárban készített porcelánritkaságokat csaknem fél évszázadon át szenvedélyesen gyűjtötte.
2024. November 11. 09:11, hétfő | Helyi
8 db textilgyűjtő konténer került telepítésre Tamásiban
Tamási is csatlakozott a MOHU országos textilgyűjtő-konténer telepítési programjához.