Hírek
2015. Június 18. 08:41, csütörtök |
Helyi
Forrás: Klebelsberg Inétzményfenntartó Központ
Egymástól tanulnak a tanárok a KLIK új kezdeményezése révén
A pályázaton kiválasztott Mentoráló intézmények saját, mintaértékű pedagógiai módszereiket osztják meg a többi oktatási intézménnyel, segítve azok oktató-nevelő munkáját, Tamásiban is.
Az ország több száz iskoláját bevonó programot a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a „Köznevelés az iskolában” projekt keretében indította el. Tolna megyében tizenhárom intézmény módszertani modelljeit érhetik el az érdeklődő iskolák.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a „Köznevelés az iskolában” című európai uniós projektjének egyik elemeként összegyűjtötte azokat az általános és középiskolákat, amelyek mintaértékű pedagógiai modellel rendelkeznek. Rengeteg példa van ugyanis országszerte olyan oktatási-nevelési módszerekre, irányzatokra, amelyekkel az alkalmazó iskolák jelentős eredményeket tudnak felmutatni. A KLIK célja a mentoráló intézményi program elindításával ezeknek a helyben már bevált, régóta alkalmazott eljárásoknak az elterjesztése volt. Alkalmazásuk ugyanis hathatós segítséget tud nyújtani minden állami iskolának az oktatás-nevelési eszköztáruk fejlesztéséhez.
A Mentoráló intézmények havi rendszerességgel kínálnak óralátogatási lehetőséget és szerveznek műhelymunkákat, amelyeken bármely érdeklődő pedagógus részt vehet. Emellett tanácsokat is adnak a már bevált eljárások más iskolák napi gyakorlatába történő átültetéséhez. Mindezekkel a KLIK egy olyan szakmai párbeszéd elindítására törekszik, amelynek eredményeképpen a legjobb pedagógiai gyakorlatok a lehető legszélesebb körben elterjedhetnek. Ez alapvetően a gyerekek érdeke is, hiszen ezek a sikeres módszerek nem csak versenyképesebb tudással vértezik fel őket, hanem érdekesebbé, élményközpontúbbá is teszik az iskolai munkát. A modellprogramokat jegyző pedagógusok ugyanis évek alatt alakították ki a módszereiket, felhasználva ehhez nem csak az eredményességgel kapcsolatos tapasztalataikat, hanem a gyerekektől érkező visszajelzéseket is.
Tolna megyében 13 általános és középiskola összesen 16 módszertani modelljét ismerhetik meg és vehetik át az érdeklődő pedagógusok.
Mediációval segítik a diákok közötti konfliktusok megoldását a Szent László Szakképző Iskola és Kollégium Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményében. A tamási intézmény modelljének lényege, hogy az érintettek szembesülnek az okozott érzelmi vagy anyagi károkkal, felmérik és felfogják a tettük következményeit és segítenek azokat helyreállítani. A mediáció alkalmazása óta kevesebb az agresszió és a fegyelmi ügy, a vitákat lezáró kölcsönös megállapodásokat a diákok betartják. Ezáltal fejlődik személyiségük és erősödik felelősségtudatuk.
Geometriai szerkesztőprogramokat, konstrukciós játékokat és saját készítésű modelleket használnak a Tamási Általános Iskola és Gimnázium Béri Balogh Ádám Gimnáziumában. Az egyszerűnek és játékosnak tűnő feladatok a nyolcosztályos gimnázium alsóbb évfolyamain kiválóan megalapozzák az összetettebb matematikai problémák megoldásának képességét.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 23. 10:21, szerda | Helyi
Helyreállítják a tamási termálfürdőt
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) 910 millió forintos támogatásával helyreállítják a 2021-ben egy tűzben megrongálódott tamási termálfürdőt.
2025. Április 17. 10:55, csütörtök | Helyi
2025-ben is megküzdenek a lépcsőkkel Tolna vármegye tűzoltói
A „Rollover” névre keresztelt lépcsőfutó bajnokság sorozat idei második versenyét bonyolították le Siófokon április 12-én, szombaton.
2025. Április 15. 08:37, kedd | Helyi
Idén is indul Tamásiban a Tiszta Porta Virágos Kert program
Tamási Város Önkormányzata az idei évben is szeretné elismerni és értékelni mindazon lakókat, akik aktívan tesznek környezetük szépségéért.