Hírek
2021. Szeptember 05. 06:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: mti/fotók: MTI/Szigetváry Zsolt
Egyhónapos kampány indult a vadhúsfogyasztás ösztönzésére
Terítéken a vadhúsok - Ízvadászatra fel! szlogennel egyhónapos kampányt indított az Agrármarkering Centrum a vadhúsfogyasztás ösztönzésére.
A kampány szombati sajtótájékoztatóján, a Pákozdi Pagonyban rendezett 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztiválon Kovács Zoltán a 2021-es "Egy a Természettel" Vadászati és Természeti Világkiállítás lebonyolításáért felelős kormánybiztos kiemelte, a világkiállítás és az odavezető út kiváló alkalom a vadhús népszerűsítésére. A világkiállításon is támogatják a folyamatot, a hazai vadhús forgalmazók ott lesznek a Hungexpo területén, a gasztropasszázson pedig a legkülönbözőbb formában lehet majd vadhúst fogyasztani, továbbá az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) is része lesz a világkiállításnak, fókuszban a vadhússal, annak feldolgozásával és fogyasztásával.
Megjegyezte, hogy egy kilogramm a vadhúsfogyasztás uniós átlaga, miközben a hazai mindössze 35-40 dekagramm, holott sok tízmilliárdos pozitívumot jelenthetne a gazdaságnak, ha ez az adat megduplázódna.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a hazai erdők tele vannak vaddal, mégis baromfiból több mint 30 kilogrammot fogyaszt évente a magyar, több mint százszorosát a vadhúsénak, és ezen változtatni kell. Fontosnak nevezte, hogy a feldolgozott vadhús vásárlásával azokat a magyar vállalkozásokat is segítik a vásárlók, akik a feldolgozóiparban tevékenykednek.
Megjegyezte, hogy a kampány szeptember 30-ig tart, és ezen időszak alatt tévében, rádióban, nyomtatott és elektronikus újságokban is lesznek sajtómegjelenések, továbbá az OMÉK-on vadhúst fognak kóstoltatni.
Zambó Péter, az Agrárminisztérium erdőkért felelős államtitkára közölte, hogy évente 10 ezer tonna vadhús termelődik Magyarországon, mégis csekély a hazai vadhúsfogyasztás. Jelezte, a minisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy a vadhús ételek a magyar családok asztalára kerüljenek, hiszen bio élelmiszer, egészséges, biztonságos, fenntartható módon keletkezik, és nem jár olyan környezetterheléssel, mint más hústermékek előállítása.
Majoros Gábor, a VADEX Mezőföldi Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a korábbi évtizedekben a magyar vadhús 85-90 százalékát exportálták, a hazai piac kis mértékben részesült a prémium termékekből. Ezen szeretnének változtatni, ezért olyan termékekre fókuszálnak, amelyek tovább feldolgozottak, enyhe fűszerezésű, félkész és késztermékek, így nem kell nagy szakmai tudás az elkészítésükhöz.
Megemlítette, hogy ezek kiskereskedelmi értékesítése elindult, bevezetésüket az AMC kampánya is segíti.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Január 18. 09:34, szombat | Belföld
Rekordévet zárt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2024-ben
Tavaly több mint 17,5 millió utast kezelt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, amely minden idők legjobb teljesítménye - közölte Facebook oldalán Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter pénteken.
2025. Január 18. 09:32, szombat | Belföld
A MÁV felgyorsította a jegykiadó automaták telepítését
A MÁV felgyorsította a jegykiadó automaták telepítését, az eredetileg tervezett nyári időpont helyett 110 eszközből január közepéig 79 már szolgálatba állt, a többit január végéig helyezik forgalomba.
2025. Január 18. 09:30, szombat | Belföld
Orbán Viktor: keddtől más nap kel fel a nyugati világ felett
2025. Január 18. 09:28, szombat | Belföld
Makovecz Imre tervei alapján épült óvodát és bölcsődét avattak Zalaszentlászlón
Kormányzati támogatással és a Magyar falu program forrásaiból építettek Makovecz Imre tervei alapján új óvodát és bölcsődét.