Hírek
2020. Június 11. 14:59, csütörtök |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
A vállalkozások 45 százaléka nem ismeri a jótállás pontos szabályait
A vállalkozások 45 százaléka nem ismeri a szavatosság és a jótállás pontos szabályait
- közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára csütörtökön az M1 aktuális csatornán.
Keszthelyi Nikoletta hozzátette, hogy a fogyasztóvédelemi hatósághoz érkező panaszok 40 százaléka jótállással, szavatossággal kapcsolatos.
A januártól módosuló jótállás szabályait ismertetve elmondta, hogy a termék árához igazodó, sávos jótállási időtartamokat vezetnek be: a 100 ezer forint alatti termékek kötelező jótállása egy év marad, 100-250 ezer forint között két év, a 250 ezer forint felettieké három év lesz.
A termékek javításának határidején is változtattak, ennek értelmében értesíteni kell a fogyasztót, ha a termék nem javítható 15 nap alatt. Ha három javítás után is meghibásodik a termék, vagy 30 napon belül nem javítható, a vállalkozás köteles kicserélni azt - tudatta.
Hozzátette: a szerviznek kötelező lesz tájékoztatni a javítás idejéről a vállalkozást.
Keszthelyi Nikoletta beszélt arról is, hogy a jótállás érvényesítését 2021-től nem kötik az eredeti csomagoláshoz, és e-jótállási jegyet is bevezetnek.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Január 18. 09:33, szombat | Életmód
Energiaügyi Minisztérium: 300 ezer fölé növeli a kisebb napelemes rendszerek számát a Napenergia plusz program
A december-januári véghajrában további majdnem 750 támogatási kérelem érkezett be a népszerű zöldenergia támogatásra.
2025. Január 17. 07:50, péntek | Életmód
Trump filmügyi nagykövetté nevezte ki Sylvester Stallone-t, Mel Gibsont és Jon Voight-ot
Donald Trump leendő elnök Hollywoodért felelős különleges megbízottá nevezte ki Sylvester Stallone, Mel Gibson és Jon Voight színész-rendezőket csütörtökön.
2025. Január 16. 08:13, csütörtök | Életmód
Joe Biden biztonsági kockázatok miatt betiltja a kínai és az orosz technológiák beépítését járművekbe
2025. Január 15. 07:54, szerda | Életmód
NMHH: közösségi média nélkül ma már szinte lehetetlen érvényesülni
Platformizálódott a magyar kommunikációs tér, így napjainkban nehezen érvényesülhetnek azok a piaci vagy közéleti szereplők, amelyek nincsenek jelen a közösségi médiában