Hírek
2019. Január 22. 09:06, kedd | PR
A szemkontaktus fontossága

A szemkontaktus fontosságát hangsúlyozó könyvekkel lassan Dunát lehetne rekeszteni.
„A szem a lélek tükre”. Ez egy alapvető nagy igazság, hiszen a szemkontaktus roppant lényeges az életben. Nincs ez másként az előadások során sem.
Egy jó előadó folyamatos szemkontaktust tart a közönségével, hiszen ebből tudja leszűrni azt, hogy mi a véleményük, azaz élvezik vagy éppen unják az előadást. Persze sokan vannak, akik ezt elfelejtik vagy éppen beszippantja őket az előadás számos másik kelléke. Sőt, olyanok is vannak, akik túlságosan alábecsülik a testbeszéd, illetve a szemkontaktust jelentőségét. Ez nagy hiba, hiszen akkor elmarad számukra a visszajelzés, így nem is tudják hányadán áll velük közönség.
A már fent említett bölcsesség, miszerint a szem a lélek tükre, ebben az esetben különösen igaz, hiszen azon keresztül tájékozódhat az előadó, hogy a közönség hogyan viszonyul az előadáshoz.
Pontosan ez a szemkontaktus felelős azért is, hogy ha valakinek a társaságában kellemesen, illetőleg kellemetlenül érezzük magunkat. Hiszen nézhetünk kedvesen, érdeklődőn, szúrósan, de megpróbálhatjuk elhitetni a társunkkal, hogy nem hazudunk, hiába van vaj a fülünk mögött. Egy jobb emberismerő ezt persze hamar kiszúrja, de van, akit sikerül becsapni. Kutatások bizonyítják, hogy az előadók általában 40-60%-ban tartják a szemkontaktust, míg a hallgatóságnál az arány 80%. Aki a fentiek egy harmadánál kevesebb ideig néz a szemünkbe, azzal szemben érthető módon bizalmatlanok vagyunk. Tehát az sem jó, ha minden pillanatban áthatóan szuggeráljuk a másikat, de az sem a legelőnyösebb, ha alig nézünk a másik szemébe.
Hogyan tartsunk szemkontaktust előadás közben?
Ez egy nagyobb, már mondjuk 50 fős közönség esetében sem egyszerű feladat. Épp ezért adunk egy tippet, amivel garantált lesz a siker. Azt az érzést kell keltenünk mindenkiben, hogy csak hozzá beszélünk. Ezzel a módszerrel a tekintetünk ugyanis minden ember tekintetével találkozhat.
Az előadói csoport mind a négy sarkán jelöljünk ki egy pontot (lehet valódi, vagy odaképzelt), majd egyet középen. Ha kb. 10 méterre állunk az első sortól, akkor az 50 személyből egyszerre kb. 20-an érzik majd úgy, hogy személyesen hozzájuk beszélünk. Ez pedig nagyban segít az figyelem ébren tartásában és az információk befogadásában, hiszen az emberek jórésze szereti kihallani az előadásból az őket foglalkoztató kérdést.
20 ember esetében ez már jóval könnyebb, hiszen kevesebb szempár igényli a szemkontaktust, de ne lazítsunk, mert minden valószínűség szerint mindenkinek fontos a mondanivalónk, így igénylik a szemkontaktust.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 22. 12:12, szombat | PR
Egyre idősebbek a magyarországi autók, a múlt évben az átlagéletkor már elérte a 16 évet.
Ezzel összhangban van a K&H biztos jövő felmérés eredménye is, amely szerint az autóval rendelkező középkorúak esetében a 15 évnél idősebb autók aránya 56 százalékra nőtt a korábbi 44 százalékról.
2025. Február 19. 12:14, szerda | PR
A fiatalok harmada mielőbb távozna a szülői házból
Tízből négy fiatal még a szüleivel együtt él, és a többségük halogatja az önálló lakóingatlanba történő költözést – erre jutott a K&H ifjúsági index, amely a 19-29 évesek költözési szándékait is vizsgálta.
2025. Február 14. 10:01, péntek | PR
Több mint 100 ezer diák a pénzügyi versenyben
Új rekord a K&H vigyázz, kész, pénz! diákoknak meghirdetett pénzügyi edukációs versenysorozatában: idén összesen 3438 csapat jelentkezett, ami 10 százalékkal több, mint az előző évben.
2025. Február 13. 16:32, csütörtök | PR
15. Fonyódi Kolbászfesztivál: Híd épül Badacsony és Fonyód között!
Na nem szó szerint, hanem inkább képletesen, mert ahogy Hartai Béla, Badacsonytomaj polgármestere is megfogalmazta: „Elkezdjük közösen építeni a kulturális és turisztikai hidat Badacsony és Fonyód között!”