Hírek
2012. December 05. 10:47, szerda |
Sport
Forrás: InfoVáros | - Hajósi Miklós -
A rallye legyen mindenkié!
Kimondhatjuk, hogy szinte soha sem volt ilyen erős – és egyben ilyen gyenge a Magyar Rallye egyszerre.
A világ élvonalába tartozó autók és pilóták csatáznak az ORB – ben, másodpercnyi különbséggel. De kevesen vannak, és ez negatívan befolyásolja a néző számot, a versenyek eladhatóságát, sőt már létüket is.
Virágkorukat érik az „Amatőr” versenyek, rengeteg nézővel, tehetséges és népszerű pilótákkal, a régi rallye feelinget idéző hangulattal.
Szinte az egész ország területén ismerik a „RALLYE” szót, sokunknak életformája, életének, mindennapjainak meghatározó eleme a Rallysport. Mégis, külön pályán megyünk, külön utakon járunk, és ha nem fogunk össze a szűkülő lehetőségek (gazdasági, pályák, környezetvédelem) miatt a mamutok sorsára fogunk jutni.
De nem kell ennek így lennie. Ha a mai rallye minden résztvevője hozzá teszi amit tud, újra virágozhat szeretett sportunk. Saját erőből, nem csodára várva, vagy agresszív tiltások-szabályzások bevezetésével.
Ennek a vezérlő elvnek mentén szeretnénk bemutatni egy új irányt, mely a Rallyesport minden résztvevőjének egyedi igényeit figyelembe véve, és valódi érdekképviselete mellett kívánja a hazai autósport társadalmat össze fogni és életben tartani, mert csak együtt, közös erőből élhetjük túl a gazdasági és társadalmi válság hatásait.
A Rallye szakág vezetésére egy új Szakágvezető jelöltet és Bizottságot állítottunk össze, melynek jelenlegi tagjai képviselik és ismerik a rallye élet minden szintjét, és egységben, ki – ki a maga „szakterületének” önállósága mellett a közös célt szolgálja.
Szakágvezető jelölt: Érdi Tibor
RSB tagok:
-Historic képviselő: Barna György
-ORB képviselő: a versenyzők jelölése alapján
-R2 képviselő: a versenyzők jelölése alapján
-RTE képviselő: Buna Zoltán
-RallySprint képviselő: Fodor Krisztián
-Biztonsági kérdések – rendőrségi kapcsolatok: Buda Gábor Rendőr Alezredes
-Rendezők képviselője: Füredi András
-további tagok később kerülnek felkérésre
A szakágvezetésbe - szavazati jog nélkül - külsős tagokat is be kívánunk vonni, akik a következő szakterületeken tevékenykednek:
-műszaki kérdések
-reklám-marketing
-sajtó kapcsolatok
-környezetvédelem
-pályázati lehetőségek
A 2013 – as év tervezhetőségéhez, és a versenyzői – rendezői költségek lefaragásához leg szükségesebb módosításokat kívánjuk bevezetni:
- Az ORB versenyek távjának csökkentése 120/140 km közé.
- Az egyes gyorsasági szakaszokon talajminőségtől és teherbírástól függően maximáltáthaladások száma aszfalt esetében irányonként 4, murván 3.
-A jelenlegi csoportbeosztások megtartása mellett az S és P csoportos autók a mezőny részeként „erősorrendjük” (az első verseny után elért eredményeik), másnap pedig az adott versenyen elért részeredményük szerint rajtolhatnak. Eredményük bele számít az abszolút értékelésbe is.
-Külön kiírásra kerül az S1600 kupa, valamint megfelelő nevezői létszám szerint egyéb kupák is (régi A/7 stb.)
R2: az R2 versenyzői az ORB kategóriák után vesznek részt a versenyeken. A versenyek távja 70 km minimumra tervezendő. Kiírásra kerül a Lada kupa mellett a BMW kupa is.
Versenyek:
ORB
A versenyek maximum 2+1 napban kell, hogy bonyolódjanak, pályabejárástól a verseny végéig.
A verseny naptár összeállításánál figyelembe kívánjuk venni a környező országok verseny időpontjait is.
A versenynaptárban a jelenlegi rendezők mellett célunk új rendezők, és tradicionális verseny helyszínek – régiók (Salgótarján, Miskolc, Komárom-Esztergom Megye) bevonása,
valamint szükség esetén külföldi verseny rendezése viszonossági elv alapján.
A versenyek finanszírozhatósága, nézőszám növelése:
Minden ORB/R2 versenyeknek szüksége van nagyobb indulói és nézői létszámra, ezért támogatjuk a közös rendezvényeket.
A bajnokságok, sorozatok szervezőivel kötött központi megállapodások alapján biztosítani kívánjuk az RTE/RallySprint versenyek önállóságának megtartása mellett részvételüket bizonyos számú versenyen az ORB/R2 mellett, figyelembe véve a speciális igényeket és prioritás hangsúlyozása helyett a mellérendeltség és összetartozás elvét vallva.
Aktívan részt kívánunk venni a pályázati rendszerben, sport, turisztika és egyéb területeken.
RallySprint
A RallySprint versenyek számának csökkentése céljából az eddig bizonyított, és magas szinten rendezők részére biztosítunk 4+2 versenyrendezési lehetőséget oly módon, hogy 4
„saját” rendezvény mellett 2 verseny erejéig KÖTELEZŐ közösen rendezni vagy másik Sprint rendezvénnyel vagy ORB vagy RTE rendezvénnyel. Ennek a rendszernek és a versenynaptáraknak az összehangolását a szervezőkkel történő megállapodás alapján központilag kívánjuk megszervezni.
Célunk egyforma szabályozás kidolgozása technikai és biztonági kérdésekben, valamint ezeknek ellenőrzési mechanizmusának fejlesztése.
Az általunk leírt program célja nem a kirekesztés és a további csatározás, hanem iránymutatókíván lenni további összefogás ösztönzésére.
- Érdi Tibor -
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 23. 07:54, szerda | Sport
Magyar Kupa - A címvédő Paks az első döntős
A címvédő Paks jutott be elsőként a labdarúgó Magyar Kupa fináléjába, miután a keddi elődöntőben 2-1-re legyőzte a vendég Zalaegerszeget.
2025. Április 22. 07:58, kedd | Sport
MOL Magyar Kupa - Megismétlődhet a tavalyi döntő
Megismétlődhet a tavalyi finálé a labdarúgó MOL Magyar Kupában, miután a címvédő Paks és a Ferencváros is favoritként lép pályára a keddi, illetve szerdai elődöntőben.
2025. Április 22. 07:56, kedd | Sport
Labdarúgó NB I - Nem bírt egymással a Kecskemét és az Újpest
A sereghajtó Kecskemét gól nélküli döntetlent játszott a vendég Újpesttel a labdarúgó OTP Bank Liga 28. fordulójának hétfői zárómérkőzésén.
2025. Április 21. 08:52, hétfő | Sport
Szaúdi Nagydíj - Piastri Dzsiddában is nyert, vezet az összetettben
Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője nyerte a Forma-1-es Szaúdi Nagydíjat vasárnap Dzsiddában, ezzel átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben csapattársától, a most negyedikként záró brit Lando Norristól.