Hírek
2018. November 30. 08:47, péntek |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
A magyarok fele már mobilról vásárol karácsonyi ajándékokat
A magyarok 48 százaléka a karácsonyi ajándékok egy részét már mobiltelefonról szerzi be, és a megkérdezettek 64 százaléka az ünnepektől függetlenül is legalább havonta egyszer vásárol mobilról
- derült ki a Mastercard megbízásából készült reprezentatív felmérésből, amelynek során 11 európai ország 18 ezer lakosát, köztük a magyarokat kérdezte az Innofact piackutató vállalat.
A kutatás eredményei alapján a magyar felhasználók szerint a kényelem és a gyorsaság a legfőbb érv a mobilos vásárlás mellett. A többség, 82 százalék a kanapéról vásárol. A válaszadók 25 százaléka kihasználja, hogy fel sem kell kelnie az ágyból ahhoz, hogy beszerezze a kiszemelt árucikkeket.
A megkérdezettek 72 százaléka használ valamilyen vásárlási applikációt, közülük a többség telefonján több ilyen alkalmazás is van. Az európai trendeknek megfelelően leggyakrabban a magyarok is ruhát és elektronikai cikkeket vásárolnak mobilról. A megkérdezettek leginkább hétköznap délután és munkaidő után szeretnek online rendelni telefonukról, de mint a legtöbb európai vásárló, a magyarok is szívesen töltik vásárlással az ebédszünetet vagy a napi ingázással töltött időt.
A kutatás szerint egész Európában jelentős az aktív mobiltelefonos vásárlók aránya. Az Egyesült Királyságban és Németországban a megkérdezettek csaknem fele, 47 százaléka legalább heti egyszer vagy még gyakrabban vásárol mobilról, az európai átlag ebben a tekintetben 39 százalék.
Az európaiak csaknem háromnegyede tervezi, hogy a mobiljáról vásárol karácsonyra.
Az ajándékok 19 százalékát tömegközlekedés közben, 18 százalékát munkahelyi szünetekben szerzik be a felhasználók, 9 százalék pedig az ebédszünetben vásárol.
Különösen az angolok, az írek, a spanyolok és a franciák tartják kiemelten fontosnak a vásárlás biztonságát, a lengyel, a német és svájci fogyasztóknak viszont a gyorsaság a legfontosabb.
A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka vásárolt már valamilyen ruhát vagy kiegészítőt mobileszközön, a németeknél ez az arány meghaladja a 68 százalékot. Az elektronikus cikkek 40 százalékos aránnyal követik a ruházati cikkeket.
Néhány esetben nagy különbség van az egyes piacokon. A svájciak 48 százaléka vásárol jegyet a tömegközlekedésre mobilról, míg ez az oroszoknál csak 17 százalék. A parkolójegyeket a svédek 44 százaléka mobilról veszi, a németeknek viszont csak 12 százalék oldja meg mobilról a jegyvásárlást.
A közlemény idézi Eölyüs Endrét, a Mastercard magyarországi igazgatóját, aki elmondta: az átállás a mobiltelefonos vásárlásra átalakítja az egész kontinens kereskedelmét.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Január 18. 09:34, szombat | Belföld
Rekordévet zárt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2024-ben
Tavaly több mint 17,5 millió utast kezelt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, amely minden idők legjobb teljesítménye - közölte Facebook oldalán Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter pénteken.
2025. Január 18. 09:32, szombat | Belföld
A MÁV felgyorsította a jegykiadó automaták telepítését
A MÁV felgyorsította a jegykiadó automaták telepítését, az eredetileg tervezett nyári időpont helyett 110 eszközből január közepéig 79 már szolgálatba állt, a többit január végéig helyezik forgalomba.
2025. Január 18. 09:30, szombat | Belföld
Orbán Viktor: keddtől más nap kel fel a nyugati világ felett
2025. Január 18. 09:28, szombat | Belföld
Makovecz Imre tervei alapján épült óvodát és bölcsődét avattak Zalaszentlászlón
Kormányzati támogatással és a Magyar falu program forrásaiból építettek Makovecz Imre tervei alapján új óvodát és bölcsődét.