Hírek
2016. December 01. 14:53, csütörtök |
Életmód
Forrás: mti
200 milliárd forintnyi édességet eszünk meg idén

A magyar édességpiac éves forgalma - polci áron számolva - várhatóan mintegy 200 milliárd forintot tesz ki idén, átlagosan 5 százalékkal bővül - mondta a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke csütörtökön Budapesten.
Sánta Sándor közölte: a magyar édességpiacot termékeikkel a külföldi gyártók uralják 85-86 százalékban. A magyar gyártóktól származó termékek értéke mintegy 30 milliárd forint, termelési értéken mintegy 15 milliárd forint.
Hozzátette: a magyar cégeknél több új beruházás volt, az elmúlt másfél évben mintegy 6-8 milliárd forint értékben, ami az értékesítésben bővülést hoz, ugyanakkor volt néhány felvásárlás is, ami az import arányát növelheti - mondta Sánta Sándor.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke közölte: a piacon töretlenül nő a táblás termékek aránya, hullámzóan ugyan, de szintén emelkedik a desszertek fogyasztása, a szezonális termékek forgalma volumenben ugyan stagnál, de értékben évről évre emelkedik. Ez azt jelzi egyértelműen, hogy a piacon egyre inkább a minőségi termékeket keresik a fogyasztók. Az elnök egy közkeletű tévhitet is eloszlatott: a napi kalóriabevitelnek átlagosan csak 2-3 százalékát teszi ki az édességfogyasztás egy-egy embernél Magyarországon.
Sánta Sándor elmondta azt is, hogy a mikuláshoz kapcsolódó klasszikus édességek forgalma mintegy 3,4 milliárd forint, míg - a hungarikunként kezelhető - szaloncukorból mintegy 6 milliárd forintnyit vásárolnak karácsonyra az emberek. Így az év végi ünnepkörhöz kapcsolódó édességforgalom közel 10 milliárd forintot tesz ki másfél hónap alatt. Ez az üreges termékek esetében 650, míg a szaloncukornál mintegy 3500-4000 tonnát jelent. A vásárlók mikulásokból 50-3000 forint közötti áron válogathatnak, míg szaloncukrokat dobozonként 300-2800 forintért - mondta.
Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára arról beszélt, hogy a karácsonyi szezonális édességek forgalmából tavaly a mikulás figurák 63 százalékot, a hagyományos ajándékcsomagok 11 százalékot, a figurák - mikulás nélkül - például szarvas, krampusz, hóember 10 százalékot, az adventi kalendárium pedig 9 százalékot tett ki. A karácsonyi édességeket az emberek leginkább a hiper- és szupermarketekben vásárolják meg. A vásárlások 52 százaléka - értékben mérve a kiskereskedelmi forgalmat - a 2500 négyzetméter feletti üzletekre esett a múlt évben. míg a 401-2500 négyzetméter alapterületű üzletekben adták el a karácsonyi édességek 31 százalékát.
A sajtótájékoztatón adták át az Édesiparért Díjat, amelyet az idén Mészáros Gábor csokoládékészítő kapott, aki hat éve alapította a chocoMe Kft-t.; azóta a cég termékei számos nemzetközi szakmai díjat nyertek a megmérettetéseken.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 23. 09:01, vasárnap | Életmód
Berlinale - A Dreams nyerte az Arany Medvét
A norvég Dreams (Sex Love) kapta a legjobb filmnek járó Arany Medve-díjat a 75. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál (Berlinale) szombat esti díjkiosztóján.
2025. Február 21. 08:12, péntek | Életmód
Influenza: csaknem 87 ezren fordultak orvoshoz a múlt héten
Február 10. és 16. között 86 800-an fordultak orvoshoz influenzaszerű megbetegedéssel a figyelőszolgálatban részt vevő orvosok jelentései alapján
2025. Február 20. 08:02, csütörtök | Életmód
Nyitrai Zsolt: már 40 ezer életet mentett meg a Gondosóra
Már 40 ezer életet mentett meg a Gondosóra - közölte a kiemelt társadalmi ügyekért felelős miniszterelnöki biztos a Facebook-oldalán szerdán.
2025. Február 19. 07:34, szerda | Életmód
MCC: díjazták Magyarország legjobb gimnáziumait
Ünnepélyes gála keretében ismerte el és díjazta Magyarország 100 legjobb gimnáziumát a Mathias Corvinus Collegium (MCC) és az Oktatási Hivatal (OH) .